Regulamin Płatności Ratalnej
Regulamin płatności ratalnych w serwisie https://instytutkryptografii.pl z dnia 13.03.2024 r.
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa warunki oraz zasady płatności ratalnej za dostęp do Usług oferowanych przez Sprzedawcę w serwisie https://instytutkryptografii.pl.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 13.03.2024 roku.
- Czasem właściwym dla Usługodawcy jest CET (Central European Time).
- Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Usługodawca – CRYPTOGRAPHY RESEARCH sp. z o.o., ul. Obornicka 309, 60-689 Poznań, NIP: 7393925507, REGON: 382872801, KRS: 0000777790, kapitał zakładowy 5 000 zł (wpłacony w całości);
- Sprzedawca – podmiot, który zamieszcza Oferty w Serwisie i realizuje płatności (w tym ratalną) dla Klienta w oparciu o zakupione przez Klienta Usługi.
Sprzedawcą jest: - CRYPTOGRAPHY RESEARCH sp. z o.o. NIP: 7393925507, REGON: 382872801, KRS: 0000777790 kapitał zakładowy 5 000 zł wpłacony w całości, ul. Obornicka 309, 60-689 Poznań, e-mail: bok@instytutkryptografii.pl
- Użytkownik lub Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która posiada zdolność do czynności prawnych i ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta lub zamierza korzystać z Serwisu
- Rozwiązanie ratalne - rozłożenie płatności w czasie dla Klienta na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Konsument – osoba fizyczna, która zawarła Umowę niezwiązaną z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą albo wykonywanym zawodem;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Konto – zbiór zasobów i ustawień zapisanych w bazie danych Usługodawcy dla Klienta. Dostęp do Konta możliwy jest po zalogowaniu;
- Osoba trzecia – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej w rozumieniu przepisów prawa polskiego inna niż Usługodawca i Klient;
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady i warunki korzystania z rozwiązania ratalnego, określający prawa i obowiązki Klienta, Usługodawcy i Sprzedawcy;
- Rejestracja – czynność faktyczna warunkująca założenie Konta w Serwisie przez Klienta;
- Serwis – strona www dostępna pod adresem URL: https://instytutkryptografii.pl;
- Cena Usługi – cena bazowa danej Usługi dostępna przy płatności jednorazowej, niepowiększona o dodatkowe koszty,
- Świadczenie usług drogą elektroniczną – wykonywanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub/i transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
- Dane osobowe – dane pozwalające na zidentyfikowanie osoby fizycznej;
- Administrator danych – podmiot decydujący o środkach i celach przetwarzania danych osobowych;
- Cookies – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer www i zapisywane po stronie Klienta;
- Usługa – należy przez to rozumieć usługę, którą Klient może zamówić za pośrednictwem Serwisu od Sprzedawcy;
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego;
- Dzień roboczy – dzień roboczy – liczony w godzinach od 9.00 do 17.00 od poniedziałku do piątku czasu środkowoeuropejskiego, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2.
RODZAJE I ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG
- Sprzedawca oferuje Klientowi możliwość skorzystania z płatności ratalnej za dostęp do Usług w ramach Serwisu, bez pośrednictwa instytucji finansowych.
- Sprzedawca nie będzie weryfikował zdolności kredytowej Klienta, tym samym nie wymaga od niego okazywania żadnych dodatkowych dokumentów.
- Możliwość skorzystania przez Klienta z płatności ratalnej jest uzależniona, poza warunkami wskazanymi w §3, od dwóch warunków:
- złożenia zamówienia przez Klienta w Serwisie,
- opłacenia pierwszej raty w chwili złożenia zamówienia.
- W przypadku skorzystania z płatności ratalnej zapłata za Usługę będzie powiększona o wysokość prowizji ratalnej, która wynosi 8% danej Ceny Usługi.
- Minimalna a zarazem maksymalna ilość rat to 3 (słownie: trzy) raty
- Obowiązek zapłaty pierwszej raty płatności powstaje w chwili złożenia zamówienia i wynosi 50% sumy danej Ceny Usługi i prowizji ratalnej.
- Kolejne dwie raty będą pobierane w cyklach miesięcznych, liczonych od dnia złożenia zamówienia, po opłaceniu pierwszej raty.
- Wysokość drugiej i trzeciej (ostatniej) raty wynosi po 25% sumy danej Ceny Usługi i prowizji ratalnej.
- Dane transakcyjne, w tym dane osobowe związane z realizacją transakcji przekazywane są bezpośrednio przez Klienta do Zewnętrznego Kanału Płatności za pośrednictwem którego dokonywana jest opłata. Płatności dokonywane są za pośrednictwem serwisu:PayPal – PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A z siedzibą pod adresem L-1150 w Luksemburgu dysponuje ważną licencją jako luksemburska instytucja kredytowa w rozumieniu artykułu 2 ustawy o sektorze finansowym z 5 kwietnia 1993 roku w wersji poprawionej i podlega ścisłemu nadzorowi luksemburskiej instytucji nadzorczej, Commission de Surveillance du Secteur Financier (Komisji Nadzoru Sektora Finansowego), regulamin: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/legalhub-full?locale.x=pl_PL
§ 3.
WARUNKI SKORZYSTANIA Z PŁATNOŚCI RATALNEJ
- Korzystanie z płatności ratalnej jest możliwe pod warunkiem przeczytania, akceptacji oraz przestrzegania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, a także akceptacja Regulaminu Serwisu https://instytutkryptografii.pl.
- Z płatności ratalnej skorzystać mogą wyłącznie osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Wybierając płatność ratalną, Klient wyraża zgodę na obciążanie rachunku jego karty lub konta Paypal w ramach realizacji płatności cyklicznych (pierwszej raty w dniu złożenia zamówienia oraz dwóch kolejnych następujących rat) za złożone zamówienie.
- Korzystając z płatności ratalnej Klient zgadza się na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.
§ 4.
PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
- Każdy Klient zobowiązuje się:
- do posługiwania się prawdziwymi, tj. zgodnymi ze stanem faktycznym i prawnym danymi, w tym danymi osobowymi;
- do posługiwania się danymi, w tym danymi osobowymi co do których ma pełne prawo do posługiwania się;
- niepodejmowania jakichkolwiek działań, które są niezgodne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa bądź dobrymi obyczajami, a także naruszających dobra majątkowe czy osobiste innych Klientów, osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, Sprzedawcy albo innych Klientów lub osób trzecich;
- do terminowej spłaty rat na rzecz Sprzedawcy
- Klient zobowiązany jest stosować się do zapisów zawartych w niniejszym Regulaminie.
- Brak przestrzegania obowiązków, o których mowa w ust. 1-3 niniejszego paragrafu skutkować może natychmiastowym usunięciem konta Klienta oraz blokadą dostępu do Usługi.
§ 5.
PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY
- Usługodawca ma prawo zablokować możliwość korzystania z Usługi w przypadku braku terminowej płatności którejkolwiek z rat.
- W chwili zaksięgowania zaległej płatności Klienta na rachunku Sprzedawcy, dostęp do Usługi zostanie przywrócony maksymalnie na drugi dzień roboczy.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że w chwili powstania zaległości w spłacie którejkolwiek z wymagalnych rat, Sprzedawca ma prawo kontaktu z Klientem w celu ustalenia terminu uregulowania powstałego zadłużenia i przywrócenia dostępu do Usługi.
- Brak uiszczenia którejkolwiek z rat nie uprawnia Klienta do zwrotu wcześniej zapłaconych kwot.
§ 6.
PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY
- Sprzedawca jest zobowiązany do realizacji Usługi, którą zakupił Klient, chyba że zaistnieją przesłanki, o których mowa w ust. 2 poniżej bądź w przypadku blokady możliwości korzystania z Usługi, o których mowa w § 4. I § 5. powyżej.
- Sprzedawca może odmówić realizacji Usługi i zwrócić w całości wpłacone przez Klienta wynagrodzenie za wykonanie Usługi z powodu zaistnienia siły wyższej (np. brak możliwości odbycia się szkolenia stacjonarnie z powodu obostrzeń, choroba prowadzącego itp.). Sprzedawca zastrzega, że w takim przypadku nie dokonuje zwrotu innych kosztów poniesionych przez Klienta w związku z planowanym skorzystaniem z Usługi.
- Sprzedawca może zaproponować Klientowi inną formę wykonania Usługi, jeżeli z powodu siły wyższej (np. brak możliwości odbycia się szkolenia stacjonarnie z powodu obostrzeń, choroba prowadzącego itp.) nie jest możliwa jej realizacja zgodnie z opisem Usługi w Serwisie. Jeżeli Klient zgodzi się na zaproponowane nowe warunki to realizacja Usługi nastąpi zgodnie z nimi. Zgoda na nowe warunki wyrażana jest drogą elektroniczną.
- Sprzedawca ma prawo wstrzymać wykonywanie Usługi Klientowi, jeżeli działanie Klienta w związku z korzystaniem z Usługi spowodowało szkodę Usługodawcy, Sprzedawcy lub innemu Klientowi albo osobie trzeciej lub jeżeli otrzymał wiarygodną wiadomość o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z Usługą przez Klienta lub urzędowe zawiadomienie w tej sprawie.
§ 7.
OCHRONA DANYCH
Informacje na temat danych osobowych określa Polityka Prywatności Serwisu.
§ 8.
REKLAMACJE
- Klient może składać reklamacje poprzez wypełnienie formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem https://instytutkryptografii.pl/home2/kontakt/ lub kontakt pod adresem mailowym: bok@instytutkryptografii.pl
- W treści zgłoszenia prosimy podać Login oraz możliwie dokładnie opisać nieprawidłowości (uwzględniając czas i miejsce ich wystąpienia) a także wskazać jakie jest żądanie reklamacyjne.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie jednak nie dłuższym niż 14 dni. Klient informowany jest o statusie rozpatrywania reklamacji drogą elektroniczną.
- Za dzień wniesienia reklamacji przyjmuje się̨ dzień wpływu do Usługodawcy zgłoszenia reklamacyjnego.
§ 9.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Każdy Klient odpowiada za poprawność danych, w tym danych osobowych oraz swoje działania lub zaniechania.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- niepoprawnie wpisane dane przez Klienta;
- brak dostępu do sieci Internet przez Klienta albo ograniczenia w jego dostępności;
- ograniczenia lub nieprawidłowe działanie oprogramowania albo urządzeń należących do Klienta, z którego korzysta, a które uniemożliwia korzystanie z Serwisu i Usług;
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta lub osoby trzecie, które spowodowane zostały na skutek działań lub zaniechań Klienta;
- poniesione szkody jak i utracone korzyści Klienta lub osoby trzecie, które spowodowane zostały na skutek działania lub zaniechania osób trzecich, na które nie miał wpływu Usługodawca;
- poniesione szkody jak i utracone korzyści przez Klienta lub osoby trzecie, które nie zostały spowodowane na skutek działania Usługodawcy;
- działania lub zaniechania Klientów;
- linki odsyłające do stron internetowych osób trzecich. Strony te należą i są zarządzone przez ich administratorów bądź odpowiednio usługodawców. Usługodawca nie odpowiada za dostępność oraz jakość tych stron.
- Zapisy ust. 2 stosuje się odpowiednio do Sprzedawcy w zakresie wyłączenia jego odpowiedzialności względem Klienta.
- W przypadku zaistnienia okoliczności po stronie osoby trzeciej, która uniemożliwia skuteczne wykonanie Usługi przez Usługodawcę, Usługodawca nie ponosi za to odpowiedzialności.
§ 10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca udostępnia treść Regulaminu przed skorzystaniem z rozwiązania ratalnego.
- Regulamin może zostać okazany także w inny sposób, na indywidualne żądanie Klienta lub osoby trzeciej, jeżeli występuje problem z wyświetleniem bądź przeczytaniem Regulaminu. W tym celu prosimy o kontakt z pomocą techniczną.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie w jakimkolwiek czasie z przyczyn związanych ze zmianą charakteru usług lub technicznych warunków świadczenia usług, a także w przypadku:
1) zmiany przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść regulaminu,
2) nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa,
3) usprawnienia działania Usługi i obsługi Użytkowników,
4) poprawy ochrony prywatności Użytkowników,
5) zapobiegania nadużyciom,
6) gdy wymagają tego względy bezpieczeństwa,
7) zmian w zakresie świadczonych usług, w tym wprowadzenia nowych,
8) zmian redakcyjnych.
Każdy nowy Regulamin obowiązuje od daty w nim oznaczonej.
- Poprzednio obowiązujący Regulamin jest ważny dla Usług zakupionych w dacie jego obowiązywania do momentu ich wykonania. Do Usług zakupionych w dacie obowiązywania Regulaminu stosuje się zapisy Regulaminu.
- Jeżeli Usługodawca wprowadza zmiany dotyczące korzystania z Konta to zobowiązany jest na co najmniej 14 dni przed planowaną datą wprowadzenia zmian do poinformowania Klienta e-mailem o zmianach. Korzystanie z Serwisu po tym okresie oznacza akceptację nowych warunków z zastrzeżeniem, że zmiany te nie mogą się wiązać z koniecznością pobierania opłat od Klientów lub nie mogą wpływać na pogorszenie jakości świadczonych płatnych Usług.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie: 1) odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w relacji z Konsumentami odpowiednie przepisy obowiązujące Konsumenta, 2) postanowienia Regulaminu Serwisu https://instytutkryptografii.pl w szczególności w zakresie praw konsumenta oraz prawa do odstąpienia od umowy
- W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy.
- Użytkownik na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia WE nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) ma prawo do skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (platforma ODR). Platforma ODR dostępna jest pod adresem internetowym: http://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL jednakże Usługodawca oraz Sprzedawca oświadczają, że nie wyrażają zgody na powyższy sposób rozwiązywania sporów
- Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Klientem niebędącym Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą rozstrzygane najpierw ugodowo, a następnie przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
- Załączniki stanowią integralną część Regulaminu. Do zmian treści Polityki Prywatności stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące zmiany Regulaminu.
Załącznik nr 1: Polityka Prywatności